Egyre gyakoribb, hogy ahol vonalas telefon van, nem a rokonok hivnak, hanem cegek, akik vagy kerdeseket tesznek fel, vagy valamit el akarnak adni. Ha nem erdekel a dolog, ne aggodj, hogy durva leszel, egyszeruen tedd le a telefont. Ezek az emberek tulajdonkeppen a sajat profitjuk miatt zavarnak meg otthon, pihenes kozben, ha valaki durva, akkor ok azok.
Ha megis erdekel, amit mondanak, legyel nagyon elovigyazatos, mert rengeteg embert becspnak telefonon keresztul. Ime egy csokor kerdes, amit mindenkepp tegyel fel, ha valaki penzugyi szolgaltatast kinal. Ird le a valaszokat, ellenorizd, es csak akkor ugorj bele, ha mindegyikre valos es megnyugtato valaszt kapsz.
- Mi a hivo neve, es a ceg neve, akinek dolgozik?
- Honnan szerezte meg a te szamodat?
- Hol van a hivo irodaja es mi telefonszama?
- Milyen PSZAF vagy egyeb engedellyel rendelkezik, hogy penzugyi tevekenyseget vegez?
- Mik az altala kinalt befektetes kockazatai?
- Milyen idotavra szol a befektetes, hogyan lehet felszamolni azt?
- Tudna-e reszletes anyagot postan kuldeni?
- El tudna-e magyarazni a befektetest egyik ismerosodnek, aki ert a penzugyekhez, szerzodesekhez (ugyved, kozgazdasz)
- Kik a cege vezetoi, mi a nevuk?
- Milyen allami hivatalok es intezmenyek a felugyeleti szervei a cegnek?
- A penzed mekkora resze lesz jutalek vagy menedzsment koltseg?
A fenti kerdessor akkor is nagyon hatekony, ha szemelyesen talalkozol valakivel, aki befektetest ajanl neked. Tedd fel a kerdesid, ha felkeszult, midegyikre tudni fogja a valaszt, es hagy neked idot (minimum 3-4 nap), hogy utananezz, amit mondott, valoan ugy van-e.
Fontos, hogy soha ne add meg meglevo banki adataidat, foleg ne a bankkartya-szamodat. Az csak rad es a sajat bankodra tartozik! Ha ilyent kernek, akkor biztosan csalokkal van dolgod. Tobbet errol itt olvashatsz, a fenti kerdessor ugyanabbol a forrasbol szarmazik, mint a korabbi bejegyzesem.