Nem nagyon volt meg olyan bank, akivel kapcsolatban meg nem lett volna panaszom, felteve, ha persze mar kapcsolatba kerultunk. Remelem ez nem engem minosit. En ugy gondolom a reklamalo ugyfelek jobbitjak a szolgaltatast, tehat mindenkinek jo, meg a banknak is Arrol nem is beszelve, ha igazam van, en a penzt ki nem adom a kezembol.
Felkeszules:
- Letoltom a banki kondiciokat es elolvasom, hatha abban megvan a valasz – itt sajnos mar sok panasz-kezdemenyem elbukott, mert tisztan leirta a bank, mi a helyzet, csak nem figyeltem.
- Ha nem ertem, amit ott latok, akkor kiirom egy lapra, mik a problemaim. Kerdeseket fogalmazok meg, amiket majd felteszek a bankosoknak.
- Hivom a banki ugyfelszolgalatot, es kerdezek: elmondom a konkret esetemet nagyon reszletesen es megkerdezem, miert tortent ez velem. Itt a valaszaikban mindig konkret hivatkozast kerek a bank dokumentumaira (melyik doksi, melyik pontja). Neha nem tudnak valaszolni, es visszahivast igernek. Ezt erdemes elfogadni, engem eddig mindig visszahivtak.
- Ha javasoljak, hogy irj levelet nekik, erdemes az alabbiakra figyelni, megkerdezni:
- Milyen cimre ird?
- Kinek cimezd?
- Milyen hivatkozasi szamot irj ra?
- Mi legyen a level szovege? Itt en szo szerint, lassan lediktaltatom veluk, es azonnal irom is a lapomra. Nem kell aggodni, azert van ott az ugyintezo, hogy ezt elmondja, akar tobbszor is, hogy le tudjuk irni.
- Akarmikor telefonon beszelek a bankkal, a telefon letetele utan azonnal egy kulon a banki hivasokra rendszeresitett tablazatom vezetem az alabbiakat: Melyik bankkal beszeltem? Mikor (nap, ora, perc)? Mi az ugyintezo neve vagy szama? Mirol volt szo, mit igertek? Ez a resz nagyon fontos, mert mar masnap nem fogsz ra emlekezni, es az idopont es a nev megjegyzese pedig segit a kesobbi hivatkozasoknal! Kepzeld mennyivel tobb eselyed van az ugyedben, ha kesobb pontosan meg tudod mondani, ki, melyik telefon-beszelgetesnel mit mondott neked, es javaslod, hogy keressek nyugodtan vissza a hangfelvetelt (merthogy ez neked jogod, nekik pedig kotelesseguk).
- Sokszor a bankban szemelyesen egyszeru megkerdezni, mi a gond. Az esetek jelentos reszeben megoldjak, de ha pl. penzt kell a szamladra visszatenni, mert nem jogosan vontak le valamilyen koltseget, azt igy meg soha nem sikerult elinteznem. Ha mas jellegu gondod van, segithet ha a bank vezetojevel kered hogy beszelhess, ok altalaban rugalmasabbak, mint az ugyintezok.
- Am ha nem sikerul a helyszinen a dolgot megoldani, le kell irni nekik egy panaszbejelenton. Ilyent minden bankban kerhetsz az alkalmazottaktol.
- Nehany banknal az ugyintezo irja a panaszlevelet helyetted, itt ne hagyd, hogy o fogalmazzon. Kerd meg, hogy azt irja pontosan, amit mondasz, szorol szora, majd olvassa vissza.
- Figyelem! A szemelyes panasz mellett azert kell irasos is, mert ha nincs a kezedben elutasito irott anyag, nem tudsz mas forumokon tovabb reklamalni! Ha tehat csak egy szobeli igeretet kapsz, akkor azt az igeretet irasd le veluk a panaszbejelentore, vagy hivd fel veluk egyutt a telefonos szolgalatat a banknak, hogy legyen nyoma, mit igertek.
- Csak mert mondtak valamit a bankfiokban vagy a telfonban, es az szamodra nem kedvezo, meg nem biztos, hogy igazuk van! Nezd meg es olvasd el meg egyszer a hirdetmenyt, es ha meg mindig hiszel az igazadban, ird meg a panaszlevelet. A legtobb banknak van erre nyomtatvanya (ld. 7. pont). Ez azert jo, mert nem maradnak le rola kotelezo, teged, vagy a problemeadat erinto adatok, ugyanis legtobbszor kulon rublika van rajuk.
- Nagyon fontos, hogy ne csak a problemad ird meg, hanem azt is, hogy pontosan mit szeretnel, mit tegyenek! Pl. irjak jova a levont osszeget a szamladon vagy kuldjenek viragot szulinapodra (ilyent meg nem probaltam, de mar kartyat kuldtek reklamacio utan nem sokkal).
- A bank sokszor eljatsza, hogy kiegeszito adatokat ker. Ilyenkor nincs mit tenni, meg egyszer irnod kell nekik, reszletesen, a kerdeseikre valaszolva, vagy telefonon kell a levelukre hivatkozva bejelenteni a kert reszleteket.
- Nehanyan irnak egy masodik levelet, amiben leirjak meg egyszer a gondjukat, es megfenyegetik a bankot a PSZAF-fal es valamilyen nyilvanos forummal (panasz-blogok, ujsagok stb, ez a legendak szerint neha bejon. Ha van ilyen torteneted, kerlek kommenteld be, hadd tanuljunk belole!
- Fordulhatsz a panaszoddal a bekelteto testuletekhez, de csak ha mar a bankkal elotte kozvetlenul probaltal egyezkedni, nemreg pl. a CIB-bel szemben fogalmaztak meg ajanlast az ugyfel javara, s bar a bank nem tett ennek eleget, a hirneve eleg jelentos csorbat szenvedett, pl. az ilyen blogokban itt van elrettento peldakent.
- En azt mondom, egyszerubb egybol, fenyegetes, bekeltetes nelkul a PSZAF-hez fordulni. Itt van egy hasznos leiras ra, mi a modja. (Erdekesseg: itt talasz linket minden magyar bank es biztosito ugyfelszolgalatahoz is)
- Ha minden kotel szakad, es jelentos osszegrol van szo, csak akkor erdemes birosagra menni. Sajnos ez hosszu eljaras, es biztosan neked is penzedbe es rengeteg idodbe fog kerulni, en azt mondom, konzultalj egy ugyveddel, mielott belefogsz.
- Kerj meltanyossagot! Meglepo, de sokszor sikerrel jar az ember, mert a jo banknak erdeke, hogy egy kissebb ugy miatt ne veszitsen el. Mondd el nekik, tudod, hogy hibaztal, de most az egyszer megis engedjek el a kiszabott buntetest vagy plusz dijat. Ha tudsz, hivatkozz az alabbiakra, igy tobb eselyed van:
- Mar regota van szamlad a banknal (mar 2-3 ev is annak szamit)
- Nagyobb osszeget tartasz a bankban (1-2 millio forintttol)
- Meg soha nem kertel semmit
- Soha nem maradtal el semmilyen dijjal
Itt a bejegyzes vege. Na most vagy tovabb klikkelsz, vagy hozzaszolsz. Ha klikkelsz, valszthatsz bonuszkent egy kiadvanyt a fogyasztoi vitakrol, aki a statisztikakat szereti, annak ime elmult evek panasz-statisztikai , vagy akar egy mai cikk a banki panaszok novekedeserol.